30/11/2013
《你的大學・印象・現實》 你又點睇?
***香港大學***
外人印象:位處的薄扶林地段矜貴,讀過港大的同樣自命不凡,以前讀港大號稱天子門生,今日香港大學依舊是精英主義的代表,亦因為以前的殖民地政府培養建制精英,有人戲稱「殖大」,A&F和Hollister是港大校服,有些hall的獨特文化令港大更加與別不同
局內人一號感想:港大人最功利現實、睇唔起人?Sor,呢個唔係局外人誤解,而係事實。上勁莊,R intern part-time整靚cv,建立人際網絡, 又真係呢度常態wor。成日講champ,講搏盡無悔,即係咩意思?一句到尾,咪即係要威,要贏人囉。唔好講咩盡左力就無悔,係呢度你唔outstanding,冇人會記得你。港大人未必會睇唔起「摺」、「撻皮」既人,但就會選擇遺忘。你有美好身段,點解唔著番件A&F、Hollister?你有能力,點解唔做啲 champ野出黎俾人睇?
局內人二號感想:你地啲人話Kong U人功利,其實香港學生又有邊個唔係吖,你話我地寸嘴,咁都要有番咁上下實力先有呢樣自信掛,你話精英主義,我又覺得追求卓越冇咩問題,汰弱留強,係咁架啦。唔係搏盡無悔,咁係咪hea do hea玩先係王道呢。Come on James,唔好咁天真,個世界就係咁,講到咁偉大咁有理想,出到來社會咪又係做死狗,咁點解唔早啲適應呢?
***中文大學***
外人印象:馬料水大學,感覺很偏僻,但校園遼闊、優美,要搭校巴穿梭往來(據聞也帶來不少麻煩),名氣跟港大相若,但感覺上比較樸素,有點鄉土味,文化氣息相對濃厚,也總有一班熱衷政治社運的年青人,o camp早排經常給人批評太淫亂,還有很特別的書院制
局內人感想:其實交通都好方便, 但唔知點解入到cu確實好似去左另一個與世隔絕既地方咁。有書院制,意思唧係有玩書院ocamp又有住宿既人都會對書院好有歸屬感,其他既同學就同書院無乜關係;近排多左幾間新書院,事前好多人恥笑佢地,又話少人又話剩,但好似識落讀新書院既同學都覺得新書院既生活幾融洽幾close…至於淫亂,其實一早無左呢回事
事實上,同學都好純樸,衣著簡單,經常見住宿同學著住camp tee 踼拖去上堂, 談吐亦都好樸實, 除左經常會有人dem beat宣傳比較煩之外…近年起左好多新building,亦都加左幾條校巴線,開始好難記得每一幢大樓既簡寫,搭錯校巴亦都屢見不鮮…另外因為起係山區,無乜遮擋,離太陽比較近,無論搽幾多防曬,中大既同學亦都會曬黑,女仔通常都會介意呢件事,慎提!
***科技大學***
外人印象:University of Stress and Tension,競爭奇烈、考試奇多、壓力奇大,年年都有人自殺,無甚u life可言,簡言之就是「讀、毒、獨」,男多女少,毒男集中營
局內人感想:科大的chur是眾所周知,要應付assignments與projects的確要花同學不少時間,但如果有心想擴闊社交圈子,科大內仍有一定的活動參加,不至於要日日上高登。
另外身邊不少人話科大悶、dry,究其原因是科大位處西貢,交通不便,住hall想離開科大根本無處可去,不想當灰姑娘– 在12時前返hall,只可以去調景嶺食糖水,或者去西貢吹吹海風。當然變相同學亦有較多機會在科大一起相處,更容易識到交心朋友 。
***城市大學***
外人印象:又一城市大學,成座商埸咁,聚腳點,大、中學生都喺度開會,好多MK,校方管理似學店
局內人感想:(利申:唔敢自稱局內人)係真係幾方便,不過冇咩嘢食(貴野或者AC1/2,南山邨選擇又唔多)週圍都係冷氣,唔使點行,如果你識解讀房冧把,其實好易搵。乜都好細,包括亞洲最大單層圖書館,係幾有學店感覺,管理好有效率好商業化,但大學整體欠缺人味,同時學生層面的學術氣氛水平都不高,功利主義者大有人在。
高層係cy基地,但學生又有膽搞六四紀念館,民主牆長期熱鬧。據聞有四大淫soc,不過小弟一介頹摺毒拎,冇機會/唔得閒了解…
***浸會大學***
外人印象:出國民教育本小冊子的當代中國研究所出、旁邊有解放軍軍營、傳理系好勁,嗯…其實對浸大沒甚麼印象。
局內人感想:相比其他大學,政治方面明顯較為冷感。又稱大家樂大學,除左宿舍飯堂,全線由大家樂包起你早午晚餐,以貴夾縮水馳名。CCTV is everywhere.
(以下為較具爭議既個人意見)
乃是眾大學中唯一由宗教辦學團體興辦的大學,相當一部分老師有宗教背景,愛心雖然爆棚,但如果論大學係自由既展現的話,浸大的背景明顯欠此承托,在政治與道德方面的規矩亦偏向嚴謹保守。學生會積弱多時,積弱到一個地步連共產黨插旗既價值都無(?)由於位處九龍塘豪宅段,擴建一直難以開展,反而插旗既樓盤越來越多(例如廣播道一號)。
其實浸大真係冇咩寫…
***嶺南大學***
外人印象:好遠好遠和好遠,與世隔絕的地點,和極度不便的交通,校舍好像蠻小的。文化氣息感覺上挺重,博雅教育最出名。
局內人一號感想:嶺南人好團結,凝聚力好強!無論對外,對內,大家會為左公義同嶺南人的權益發聲,抗爭!但嶺南人有時都幾自卑,因為始終覺得唔夠人強,競爭力唔及其他人。可能因為咁,嶺南人都特別努力,希望人地見到自己的誠意,認真態度同努力!嶺南人相處融洽,亦比較樸素,大部份人都不求回報,幫助大家!
局內人二號感想:嶺南名氣不大,大學排名不高,不少同學總有點自卑,總覺得前途比不上其他大學的同學。
即使畢業在即,部份同學對「被逼」入讀嶺南依然耿耿於懷,不時找機會把其他院校比下去。「其實嶺南讀書氣氛好過三大囉!」「唓!KONG U仔、CU仔好柒jar嘛,淨係識讀書,我覺得嶺南幾好囉,如果比我JUPAS排多次,我都係會揀返LING U。」每次聽起來,總覺得有點酸溜溜。
另外,嶺南今年可謂經歷多事之秋。社區學院因超額收生被冠學店之名,部份學生更被逼在“街市”上堂。學校工人受盡剝削,薪金無理一減再減。來年更空降「梁粉」校長而引來議論非非。近年,嶺南管理層行政可謂錯漏百出,除了輸了學生對管理層的信心,更賠上學生最珍惜的校譽 。
***樹仁大學***
外人印象:剛剛升格為大學,感覺上未有大學的配套,校舍小到像間中學,除了新傳系比較出名一點以外,其他科都是水泡中的水泡。無論叫樹大或者仁大都奇奇怪怪的…
局內人感想:新聞系絕對是樹仁的一個大系,大的不是人數,而是資源。有專用的系房,有新建的剪片房、綠幕室,還有通常在畢業後就會慨嘆為何當初不懂珍惜的週會,即每星期系方碌人情卡邀請社會名流來演講的玩意。這樣說還未夠巨體,如果量化來說(尤其新傳系學生之間經常有這類討論),校方每給十個資源新聞系,就會給其他各系一個資源。其實不要說所謂硬設施,連一些軟設施,例如畢業後的幫助就業服務,我所認識其他系的學生也幾乎沒有這種服務,或許是因為新聞廣告業這行頭較為窄,老師(是的,不會稱呼為教授的,始終新聞系不是很學院系的)的人脈可以很廣吧。
校內資源失衡的問題,形成新聞系學生的作風。因為自知資源多,普遍新聞系的學生是很有自尊心的,他們相信自己一言一行也是外人(尤其是同事與老闆)對樹仁留下甚麼印象的參考。就如最近一個前本系學生當了保安業,同系的學生較多的回應可說是「影衰新聞系」,不論是否事實,但由此可見,爭取個人的榮辱亦即是幫學系爭取榮辱的想法是不難看到。其實在我看來,可以不用那麼著緊自己的言行對學系的聲譽有甚麼影響,這樣會很拘謹的,只要在崗位內做好自己就是了。
(文章截自http://www.punchmagazine.hk/?p=1363)